Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
2
Kilometrirankit / Vs: Kilometrirankki (Sporadinen E)
« Uusin viesti kirjoittanut osy 09. 10. 2018 18:06  »
Tämän vanhan Qatarin voisi lisätä:
19.07.03    1638    90.80    QAT    QMC Radio Qatar, Al-Jumayliyah    4500 km
http://www.fmlist.org/fm_logmap.php?datum=2003-07-19&omid=756
3
Antennit, Vastaanottimet ja lisälaitteet / Vs: ICOM IC-R8600
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 27. 09. 2018 05:05  »
Icom seuraa sun tietokoneelta annettuja käskyjä... eli r8600 ei ole moniajettava :)

4
« Uusin viesti kirjoittanut FM-JY 26. 09. 2018 23:11  »
Tattis infoista! Tästä värkistä löytyy jo kovasti hyviä revyitä maailmalta, viimeksi kantoaallossa (JM). AM-koneena siis ihan soiva peli ja kökkö käyttää FM:llä.

Kuinkas muuten kuuntelu ja tietokoneella kaistantallennus yht'aikaa. Onko Icom pois pelistä sen aikaa?
5
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 26. 09. 2018 19:07  »
>>>Täle saa kuulemma muokattua myös FM-kaistanleveyttä.

Nooh.... FM kaistaa voi itse koneella säätää kolmessa eri stepissä, kiinteät 7.0kHz / 15kHz / 50kHz.
WFM kaistaa ei voi säätää koneesta suoraan, se on kiinteä 180kHz.
Ja AM kaistanleveyttä voi säätää pikana kolmella itse valitulla/jotka voi itse säätää valmiiksi.... tai veivata kuuntelutaajuudella moodia vaihtamalla näytöltä ekax ... isosta nupista kaista kapeimmasta 200Hz aina 10kHz leveään 200Hz stepillä ns. melkein portaattomasti.

WFM kaistaa voi säätää toistaisekis vain kun asentaa yllä olevan ohjelmiston kuin olen kokeex tehnyt tuossa ylempänä viestiketjussa..
USB I/Q Package for HDSDR 26.12.2017 - ja HDSDR ohjelman tietokoneelta käsin ajettavan.

Mutta, mutta... itse en pitänyt  moisesta tavasta  kuunnella ULAA ,, kun olen tottunut jo ennestään helpompaan ELADin FDM-S2 malliin.
Odotan ELADilta myöhästynyttä uutta mallia FDM-S3 joka tallentaa 24MHz kaistan joten koko ULA menee siihen kerralla.... Mulla on jo uusinta uutta ja tehokasta Intelin pohjalle rakennettua USB3.1 C standardin malli odottamassa SSD levyillä.
Noissa malleissa on muuten portaaton kaistan säätö myös WFM:lle !

>>> SDR alkaa toimimaan vasta yli 30 MHZ? Eli tarkoittanee ettei voi tallentaa kaistaa AM:llä?
Vain yhtä taajuutta kerrallaan voi tallentaa SD (32Gt) kortille. 0-3GHz alueelta.
Tietokoneella ja sen levylle   esim. HDSDR ohjelmalla r8600:seen kytkettynä kaistaa voi jo tallentaa sen max ~5MHz leveydellä mistä vaan taajuudelta 0-3GHz.

Mutta itse koneella voi tallentaa r8600 etupaneelin SD-korttipaikkaan 32Gt kortille vain yhtä taajuutta, mutta ei siis kaistaa.
Itse olen myös käyttänyt skannaustoimntoa (ei siis dx taajuuksilla) ja laittanut kohinasalvan päälle sekä tallentanut löydetyt taajuudet audiona... tietokoneelta tai icomista voi sitten kuunnella kortille tallentuneita audiota.  Tietokoneella jossa on SD kortinlukija tai toinen tapa kopioida SD-kortilta skannuksen tuloksen kiintolevylle voi nähdä resurssinhallinnasta tiedoston tiedoissa taajuuden, kellonajan etc...
6
« Uusin viesti kirjoittanut FM-JY 26. 09. 2018 13:01  »
Täle saa kuulemma muokattua myös FM-kaistanleveyttä.

SDR alkaa toimimaan vasta yli 30 MHZ? Eli tarkoittanee ettei voi tallentaa kaistaa AM:llä?
7
Kilometrirankit / Vs: Kilometrirankki (Tropo <100W)
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 17. 09. 2018 21:09  »
Lisäys:
XXL FM  oli  Vertikaali
8
« Uusin viesti kirjoittanut FM-JY 28. 08. 2018 23:11  »
Tänks, olisi ollut kiva 'kakkos'-radio. Katsellaan toisaalle.
9
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 19. 08. 2018 19:07  »
Ei ole käyttökelpoinen FMDX touhuihin, kyllä siitä sävelradiota voipi kuunnella ULA:lta.

WFM leveys on kiinteä 180kHz ja  NFM leveys 7, 15, 50kHz ...  et silleen.
Muutenkin tähän CCIR puolen ominaisuuksiin ei ole kyllä satsattu laisinkaan... "meitä ajatellen".
Lisäksi AGC on raju, ei pääse WFM:llä sitä säätämään.. pumppaa oikeen kunnolla... liikaa siis.
Ei ole muutoksia tullut siihen vaikka jo useita firmispäivityksiä olen ajellut kun korjauksia saapuu.

Muuten on erinomainen muissa taajuuksissa ja ominaisuuksiltaan.

JJJ

10
« Uusin viesti kirjoittanut FM-JY 19. 08. 2018 17:05  »
JJJ, toimiiko Icomi myös FM-käytössä?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10