Toukokuu Hailuodossa

Aloittaja MNi, 02.06.2013 - 21:32

« edellinen - seuraava »

MNi

Tervehdys liki vuoden jälkeen, eli taas täällä.  :)

Sananmukaisesti toukokuussa minulle jäi luu käteen Hailuodossa, mutta niinhän monesti minulle käy näihin aikoihin.
Silloin kun on myös parasta lintujen muuttoaikaa.
Parina viikonloppuna luonani yöpyi vanhoja tuttuja lintukavereita mantereelta, joten aika kului maastossa.

Jotain olen yrittänyt kuulostella, eli radio kyllä suhisee...
Toukokuussa korvissani kuului vain pari pienen pientä töhäystä, siinä kaikki.
Mutta kyllä sitä tänäkin kesänä jotain kuuluu yhdistelmällä Sangean ja teleskooppiantenni.
Täytyy vain tyytyä vähempään, mutta olen iloinen aivan kaikesta (etenkin uusista asemista) mitä toosasta kuuluu -  ja toki kuuluukin - vielä tänä vuonna!

Onnittelut vaan JVA:lle kreikkalaisista ja turkkilaisista! =)
Nuo ovat tosi kovaa kamaa täällä Oulun tienoilla ja vaativat kunnon kaluston kelien ohella.
En voi edes haaveilla kuuntelevani Hailuodossa teleskoopilla moisia kuin uskomattomilla keleillä, vaikka eteläisessä Suomessa se ei ole kummoinenkaan suoritus jahka kelit osuu sinne päin.
Mutta kunnon kalustollakin Turkki ja Kreikka on täällä Oulun tienoilla hatun noston arvoinen juttu.

Mutta; NYT on kesäkuu ja nyt kelejäkin pitäisi ilmaantua (jollei käy kuin viime kesäkuussa, HUI).
Parina päivänä kelikartta on näyttänyt aivan kuin ärsyttääkseen muikeita kelejä muualle Eurooppaan niin, että aivan hilkulla ollaan yltääkö tänne, mutta ei... =(
Parina päivänä ollut lähinnä vain tropoyrityksiä, pöh.

t, MNi Hailuodosta

MNi

Eipä silti, osa viime vuoden heinäkuun parhaiden kelien nauhoituksista on edelleen tarkemmin tsekkaamatta...  ::)
Olisihan sitä aikaa ollut... =)

t. MNi

JJH

Tervehdys Hailuotoon :) Varma kesän merkki on kun FM-kuuntelijat alkavat jälleen putkahtelemaan "palstoille" :) Toivotaan, että kesäkuusta tulee kelintäyteinen muutenkin kuin noiden helteiden osalta, joita ennusteissa on lupailtu. Pistähän vaan kuulumisia tulemaan, niitä on aina mukava lueskella ja tänne palstalle niitä mahtuu, eikä mitään sensuroida tai rajoiteta  8)
QTH: Jyväskylä (KP22VG) - Romppeet: FM/HF: AirSpy HF+, RTL-SDR - Antennit: Triax FM-3. HF: YouLoop, MiniWhip CB: CRE-8900, President Harry II Classic. RHA68: Hunter F1 Extend Range