21.6.2013

Aloittaja MNi, 22.06.2013 - 04:46

« edellinen - seuraava »

MNi

Niin, hyvää juhannusta kaikillle, nyt on 22.6., mutta oikea juhannushan on vasta ensi maanantaina, se aito "Jussinpäivä."

Raapustelenpa eilisestä näin aamutuimaan, kello on vasta 04,32, mutta täällä pohjoisen korkeudella Hailuodossa ihanasti alkaa näkyä auringon paiste mäntyjen takaa.

Siis eilen kelikartta näyti mitä näytti, meni useimmiten tämän maankolkan mahdollisuuksien ohi.
Olin juttelemassa puhelimessa rakkaimman ystäväni Pirjon kanssa kunnes sanoin "Nyt kuule kelikartta näyttää siltä, että on pakko avata radio, täällä alkaa kohta soida, moiks!"

Eihan siitä kummoisempia tullut.
18.18 alkoi kuulua saksaa taajuudella 88,40 MHz jne.

Mutta se miksi kirjoitin.
Taajuuden 90,10MHz tuttu Sudwestrundfunk musisoi ja näytti RDS:n, jota hieman kummastelin "SWR 4  5"
Muuten ihan tavallinen, mutta mikä ihme tuo vitonen on siinä lopussa?
Vai olinko jo niin juhannustunnelmissa, että tuo olisi ollut S?
Oli miten oli, vitoselta se näytti.

Parempia kelejä kaikille toivotellen näin varhain juhannusaamuna,

MNi Hailuodosta





MNi

Katselin tuossa silmät ymmyrkäisinä uuden lokipalstan FM- juttuja.
Täällä Pohjois-Pohjanmaan perukan saarella ei vielä ainoatakaan kunnon ES- kelipäivää, tavan töhäyksiä ja muuta tavallista.

Kyllä tässä korostetusti tulee selville asuinpaikan merkitys.
Olen asunut 17 eri läänissä ja 17 kunnassa.
Ja monella paikkakunnalla on tullut ula- hommia harrastettua.
Minulle on ollut yllätys se, että kun edellinen asuinkuntani oli Iisalmi, niin siellä Italia ja kumppanit tulivat ajoin kohtuu herkästi.
Täällä Hailuodossa ei.
Vaikka ero korkeussuunnassa kartalla liki sama.
Syynä lie se, että Iisalmessa asuin ehken kaupungin korkeimmalla paikalla (nimeltä Kirkonmäki), jonka korkeus merenpinnasta taisi olla jotai 90m tai sinne päin.
Lisäksi olostelin kerrostalon neljännessä kerroksessa.
Myöhemmin ikioma asuntoni (pankin puolesta pakkomyyty) oli hieman sivummalla kerrostalon ekassa kerroksessa.
Sielläkin kuului...
Täällä Hailuodossa asuntoni on tasan 8 metriä merenpinnan yläpuolella... =)

Muistan Kouvolan.
Vuosi oli 1983 ja asustelin kesätöitteni ajan lomahotellin kymmenennessä kerroksessa.
Ja kylläpä Italiaa kuului lujaa.
Otin Grundig Satellit 1400- kapineeni käteen näyttääkseni alakerran sexykkäälle reseptionistille, miten Italia kuuluu joka taajuudella.
Hän kun harrasti kieliä ja oli ihastunut Italiaan.
Siellä alakerrassa ei kuulunutkaan mitään ja olinpa nolona...
Kun palasin hissillä yläkertaan omaan asuntooni, sama hillitön Italia- keli taas jatkui... =)
Eli korkeudella hurja merkitys.

Muistelee MNi


MNi

"PIENI" virhe kirjoituksessani! =)

Olen asunut 7 eri läänissä (EN 17:ssa) ja 17 eri kunnassa.

Heh

t. MNi