23.7.2012

Aloittaja MNi, 23.07.2012 - 11:07

« edellinen - seuraava »

MNi

Mihin ihmeeseen mahdoin laittaa ensimmäisen viestini, kyllä se johonkin lähti??

Pientä töhinää siis aamun kunniaksi kello 7.04 - 7.22UTC.

Kello 7.04 Nordwestradio, Bremen, 88,30MHz antoi RDS:n "NORDWEST", uutisoiden, antaen säätä ja sitten musiikkia.
Varsin stabiilisti n. 15min, tosin 7.06 joku musa-asema yritti tulla päälle.
Töhinöitä alhaalla, kuten unid 88,10MHz Pookin katveessa.

Samaan aikaan ruotsalaiset varsin lujaa, joten olisikohan pientä tropoa ollut mukana auttamassa?

t. MNi

JMN

Eka meni tuonne AM-DX osastoon. Täällä ei noussut mitään ja samanlaista viestiä tuli Suonenjoelta. Pilvet olivat joko liian lähellä tai sitten täältä etelemmiltä meni skippi mereen.. Aika harvoinhan tropoa ja essiä samaan aikaan esiintyy! Jostain syystä lähiasemat tuntuvat kuitenkin essilläkin voimistuvan vai kuvittelenkohan taas..
QTH: Uurainen FM: 2x XDR-GTK, 1x luomu-XDR & 4/5-el yagi. AM: JRC NRD 525/535 & long wires/dipol for SW. Hyllyssä eläköityvinä mm. Grundig YB-208/Icom IC-R71E/Kenwood KT-6050/Sangean ATS-909/Technics ST-Z45/Tecsun PL-310/Yamaha TX-330. Lisäksi pölyttyy "jostain" kertyneitä putki- ja taskuradioita...

MNi

Kerran näinkin, että keliä on pohjoisessa ja etelämpänä ei. =)
Mutta jälleen kerran oma listani on oululaisen JVA:n listaa huomattavasti lyhyempi, mutta mie yritän sinnitellä Sangeanin ja piiskan avulla.
Jollain värkillä sitä on kuitenkin kuunneltava. =)
Ja kyllä suurimmat nousut noillakin huomaa, toistaiseksi se minulle riittää.

t. MNi

THT

Lainaus käyttäjältä: MNi - 23.07.2012 - 18:37

Ja kyllä suurimmat nousut noillakin huomaa, toistaiseksi se minulle riittää.


Hyvä niin. Vaikka huomaushalu kyllä kasvaa kuunnellessa ;-)  Eilen aamulla oli pientä yritystä myös Teiskossa, ehkä noin minuutin verran bongasin muutamia signaaleja, mutta ei siitä mitään enempää kehittynyt. Nyt olen taas Turussa ja muutaman päivän pois radioiden ääreltä, joten kelit on tietenkin tulossa...
QTH-1 Turku (QTH-2 Teisko)