Norwegian - norsk

Aloittaja JMN, 22.08.2016 - 01:59

« edellinen - seuraava »

JMN

Thanks for this translation goes to DXer Arvid Husdal - tusen takk!!

It is translated mostly for ES reception happened in Finland, but can be modified for other countries too. Please edit bolded words, if needed.

_____________________________________________________

Kjære P1-ansatte !

Jeg skriver denne e-posten fra Finland fordi at jeg tror at jeg var så heldig å høre deres stasjon, NRK P1 her i Finland den 12. augusti, 2016, kl. 15.29-15.30 norsk tid.

Litt om meg selv: Jeg heter James Smith, er 27 år gammel og bosatt i Uurainen. Siden 1997 har jeg hatt som hobby å lytte til utenlandske radiostasjoner, (DX-lytting) og siden 2001 har jeg også vært heldig å høre FM-stasjoner fra fjern og nær her i Finland. Som dere kanskje har hørt om, kan iblant signaler som er ment for lokalt bruk høres langt avgårde på grunn av refleksjoner i ionosfæren, i sjeldne tilfeller opptil 4000 km, men normalt mye nærmere (mellom 1500-2300 km).

Til lytting benyttet jeg en 4-elementers horisontal yagi-antenne og en selektiv Sony XDR F1-HD FM-tuner.

Frekvensen jeg lyttet til var 88.7 MHz, og jeg tror dette var deres stasjon, P1 fra FM-sender i Oslo!

Det hadde vært hyggelig hvis dere har tid til å lytte til mitt vedlagte lydopptak: ADD LINK TO CLIP HERE OR AS AN ATTACHMENT

IF YOU HAVE COMMERCIALS AS DETAILS, ADD FOLLOWING PHRASES:

Disse reklamene høres tydelig på lydfilen:

XXX
YYY
ZZZ


Kan dette være reklamer dere sendte den 12. augusti, 2016?


Håper på positivt svar, det hadde vært hyggelig om dere hadde tid til å lytte til vedlagte opptak, og kanskje bekrefte / avkrefte at det var P1 jeg fikk inn på min radio i Finland.

Med vennlig hilsen

James Smith
QTH: Uurainen FM: 2x XDR-GTK, 1x luomu-XDR & 4/5-el yagi. AM: JRC NRD 525/535 & long wires/dipol for SW. Hyllyssä eläköityvinä mm. Grundig YB-208/Icom IC-R71E/Kenwood KT-6050/Sangean ATS-909/Technics ST-Z45/Tecsun PL-310/Yamaha TX-330. Lisäksi pölyttyy "jostain" kertyneitä putki- ja taskuradioita...