14.7.2012

Aloittaja MNi, 15.07.2012 - 06:29

« edellinen - seuraava »

MNi

14.7 kelit alkoivat Hailuodossa kello 8.03 UTC taajuudelta 88,30 ja myös 88,70 ja 91.00 olivat ainakin auki, mutta kovin oli tökkimistä.
Kello 8.38 päästiin jo itse asiaan ja RDS- näyttöjäkin alkoi tulla.
Puolasta ei ainakaan ollut puutetta... =)
Tämä päättyi minun osaltani 10.18.
Ja ukkonen jyrisi ja salamoi.

Kello 16.15 kyttäystaajuuteni heräsi jälleen eloon ja noin 17.00saakka  tuli lähinnä vain Puolaa.

Kelo 17.19 töhähti vielä 88,50.

Ja nauhoituksia taas tutkimatta, joten siitä se on aloitettava. =)

t. MNi

MNi

Nauhojen tutkiminen jatkuu...
Puolaa, Saksaa (hintsusti, jotain luokkaa SWR4 90,10KHz), Tsekkiä, Ranskaakin jokusen sekunnin...
Kyllä siellä jokunen mielenkiintoinen ID on, yhden mielenkiintoisen olen töpeksinyt niin, etten tarkkaan tiedä mitä taajuutta olen nauhoittanut!
Tuo on jo munaus, sillä nauhoitus on "haarukoitava viereisten" muistiinpanojeni mukaan, joten vaikeaksi menee!
Työn alla (jahka eläkeukko "kerkiää") taajuus 88,50MHz (jossa mielenkiintoinen  ID YLE:n roiskeissa, se Sangeanin selektiiivisyys) kello 9.15UTC ja 92,90MHz kello 10,02UTC (uutisten loppu, säätä...).
RDS- näytöistä (joita puolalaisilta tuli herkemmin, mm. entiset tutut ZET ja Maryja...) antoi "KATO... RADIO" minulle sentään uuden aseman 9.20UTC ja 90,10MHz.
Katolickie Radio, Zamosc, tuota en ole ennen kuullutkaan.
Ilahdun tuostakin. =)
Hymyilytti, kun nauhoilla toisen väkivahvan puolalaisen alla 88,40MHz kuului nyt heikosti jingle "Radio Zlote Przebojen."
Täsmälleen samalta kuulosti kuin 30.6., mutta paljon heikommin.
Homma jatkuu...

ps. Ja mie se töpeksin kelit 12.7 ja 13.7, olin unten mailla... =(

t. MNI

JMN

Arvatkeepa kuka istui konttorissa 8h ko. päivänä.. Illalla kotiin tullessa toki se BBC Radio 2 nousi hetkeksi 89.0:lle ja siinä max teho on 5 kW. Ihan hilsenostoja eivät siis olleet, pienempääkin asemaa olisi voinut tulla. Uni vaan vei voiton kun sunnuntai oli taas töitä. Ilmeisesti kesän paras kelipäivä?
QTH: Uurainen FM: 2x XDR-GTK, 1x luomu-XDR & 4/5-el yagi. AM: JRC NRD 525/535 & long wires/dipol for SW. Hyllyssä eläköityvinä mm. Grundig YB-208/Icom IC-R71E/Kenwood KT-6050/Sangean ATS-909/Technics ST-Z45/Tecsun PL-310/Yamaha TX-330. Lisäksi pölyttyy "jostain" kertyneitä putki- ja taskuradioita...

JJH

Kyseisenä päivänä oli elämää bandilla Mäyrämäessä, Jyväskylässä. Raivostuttavan lyhyitä nostoja eikä vahingossakaan kummoisia haaviin jäänyt. Keli sahasi akselilla puola, tsekki ja ylikin...iltasella sitten tulikin BBC:tä vähän joka kolosta.
QTH: Jyväskylä (KP22VG) - Romppeet: FM/HF: AirSpy HF+, RTL-SDR - Antennit: Triax FM-3. HF: YouLoop, MiniWhip CB: CRE-8900, President Harry II Classic. RHA68: Hunter F1 Extend Range