No voe pölöjä

Aloittaja IS, 20.02.2015 - 13:08

« edellinen - seuraava »

IS

Että voikin ihmispolon riemu joskus olla pienestä kiinni.

Valehtelematta, puolitoista vuotta olen tätä nimenomaista idiä metukkana jaagannut.
Taajuus on 91.5 MHz, ja tämä asema on pingannut korviini kai jo tuhansia kertoja,
kun 91.5 sattuu olemaan troponkin päivystystaajuuksiani [LVA LR2, Riika].
Tuhansia kertoja pingannut, mutta vasta nyt pasautti kohdilleen, ja kunnolla:

https://app.box.com/s/owi189wiqdpm29mcz7rzspnog41sbuwb

Tuollaisten pössähdysten takia MS-kytistelyä jaksaa jatkaa.
Kaiken lisäksi, tämä napaus osui hyvin matalan meteoriaktiviteetin aikaan.


EDIT: Vastaskii jo samoi tei neljäs tunnis, lupas postittaa kusillikortikii. Varsin ystävällinen käytäntö.


73, IS

JMN

Kyllä niitä vaan näköjään aina tippuu. Hieno osuma! Keski-Suomeenkin tuo taitaa olla taajuuden helpoimpia (en ole kivellä IDannut kuitenkaan)
QTH: Uurainen FM: 2x XDR-GTK, 1x luomu-XDR & 4/5-el yagi. AM: JRC NRD 525/535 & long wires/dipol for SW. Hyllyssä eläköityvinä mm. Grundig YB-208/Icom IC-R71E/Kenwood KT-6050/Sangean ATS-909/Technics ST-Z45/Tecsun PL-310/Yamaha TX-330. Lisäksi pölyttyy "jostain" kertyneitä putki- ja taskuradioita...

IS

Juu, helppo ja tavallinen asemahan moinen 100-kilovattinen on,
ja 91.5 MHz:llä Radio NÖ on tavallisin MS-pingaaja toisen 100-kiloisen,
MDR Jumpin sekä 60-kiloisen Puolan PR3:n ohella.

MS-ideissä kuitenkin, tilanne omalla kohdallani on jokseenkin 30-1.
Toisin sanoen ja eli, MDR Jumpilta on minulle pasahtanut kai
jo kolmisenkin kymmentä idinapsautusta, tuota yhtä ainoaa Radio NÖ-idiä vastaan.
Eikä minulla ole muistaakseni PR3:ltakaan MS-idiä tuolta taajuudelta,
vaikka Puola pingaakin usein.

Täytyisi jossain vaiheessa viitsiytyä koostamaan nettiin kuultaville klipit kaikista MS-ideistäni,
etenkin niistä joita on nyt puolentoista vuoden aktiivisen MS-päivystyksen aikana kertynyt.

Kirotunkin monta kertaa on käynyt siten, että kivi on pasahtanut idille,
kun radio on suhissut aivan jouten eikä ole ollut nauhoitus päällä.
Meteorien kanssa onkin tullut turhauttavastikin opituksi, että aina kun radion kytkee päälle,
saman tien myös nauhoitus käyntiin. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin kivi tavaalla kipinöi.


73, IS