106.8 unid tunnari

Aloittaja IS, 10.01.2015 - 13:17

« edellinen - seuraava »

IS

No voi pyhä jysäys, etteikö peräti pyhäjysäys. Sunnuntai kun on.

Tuli taajuudella 106.8 MHz vastaan 0700 UTC tunnarimelodia, joka minulla heittää tyhjää.
Jos tunnistat kyseisen melodian/aseman, kerro kiitos.

https://app.box.com/s/gqa7feinzgqgqrh2dp73

Seuraavien parin tasatunnin kohdalla eli 0800...1100 UTC kuuntelin ja kollasin muutaman striimin, eikä samaa tunnaria tullut ainakaan näiltä:

CZE CRo Oloumoc
LTU LRT Radijas
POL PR 4
POL Radio Maryja
ROU SRR Cultural
ROU SRR Targu Mures

Oletan, että asema on itäblokin länsiosista ja saattaisi olla
BLR Kanal Kultura, mutta ainakin 1100 UTC tasatunnin melodiansa oli aivan toisenlainen.

Kun kyseessä on MS ilman ES:n tai tropon pönkitystä, kaikki alle 2 kW asemat noin 1.000 km kauempaa voinee pudottaa laskuista pois. Antennini suuntaus ottaa omasta QTH:stani nähden tehollisimmin noin 180...230 astetta eli idästä linjalta BLR/UKR/ROU länteen päin.

Kiitän vaivannäöstä.


EDIT 20150110 1325 UT:
Helekuta, että välillä kirjoitan mitä sattuu. Kyllä se 2 kW:n teho MS:nä, ilman Es-/tropoenhaanssia sen max. 1300...1400 km saattaa kantaa. Enkä tuolla Es-tehostuksella nyt tarkoita tuplaskippiä Es+MS, vaan "viittä vaille" CCIR-FM -Essiä ja yhtä loikkaa. Piu pau ja pou.



-is-

IS

Juupa.

Unid tunnarini lienee Ukraina 1 tai Moldova Actualitati, kun olen nyt jäljempänä analysoinut. Ei sen ihmeempää.

Klipillähän nainen juuri ennen intervallia toteaa jotain, mutta minä en saa selvää, onko kyseessä ID vai aikakuulutus.

Case closed, ylläpito voi tarpeettomana ja vanhentuneena poistaa tämän hedelmättömän threadini.


-is-